First Week of Schooling



Assalammualaikum and Hi !!

Today is the day that I want to tell the story of my very own First Week of Schooling experience . :D Never thought how I'm going to be a prefect in a high school environment [ kind of odd actually ] . Kadang-kadang bila jln-jln kat sekolah tu , terasa mcm aku ni seorang makhluk asing pulak . Kenapa ??! Sebab aku terpaksa memakai uniform berwarna hijau utk memenuhi syarat menjadi pengawas berwibawa :P . Sekurang-kurangnya aku sedang mencuba utk jadi berwibawa . Sebenarnya aku agak tak berani nak tegur atau marah budak-budak yg sama batch dgn aku . Bukannya diorang semua nak dgr pun kalau aku tegur . Semua buat derk je . Malu je . Tapi kalau disuruh utk jaga budak form 1 , aku boleh je . Sebab budak form 1 ni kan junior aku , jadi aku berani la sikit :D . Kedudukan kelas aku yg baru terletak nun di hujung sekolah , betul-betul sebelah kantin . Jadi hanya pada waktu rehat je la aku dpt jumpa budak-budak lain . Kalau kat kelas , aku hanya berjiran dgn 1 Pluto dan 3 Pluto je , iaitu kelas rancangan khas . Tapi kali pertama aku masuk kelas tu , aku rasa mcm masuk sebuah kelas terbiar je sebab kelas tu bersepah , tunggang langgang dan berlubang-lubang mcm kene mkn dgn tikus gergasi . Mmg sengal gak la , tapi kitorang sekelas tetap terima dgn redha dan optimis . Dpt je penyapu , kitorang pun balun la kelas tu sampai bersih :D . Cuma , dinding yg berlubang tu je kitorang x tau nak buat apa :( . Agak merbahaya dan 'terdedah' jugak kelas kitorang dibuatnya . Tahun ni bagi The Pure Plutonians , agak mengejutkan jugak sbb , dlm satu hari je , kitorang terima 3 budak baru dari sekolah berlainan . Pertama dari Melaka , perempuan . Kedua dari Johor , lelaki . Ketiga dan yg terakhir , dari MRSM kat utara , lelaki . Kelas kitorang ada 8 org lelaki dan 22 org pelajar perempuan . Semua sekali 31 org pelajar .

Aku terpaksa tamatkan kat sini dulu . Mungkin entri kali ni agak tergantung . Di lain masa , aku akan sambung balik ye .

Bye bye

It's good to be clever , but not to show it . 

No comments:

Post a Comment