The Gloom Day





~Assalammualaikum and hi

P/S : Aku tak pernah berdendam dengan kau CC :)


Hm , the most upsetting day of the year . Technically because of 'him' . I've never felt so sad breaking up with somebody . . .

Matahari masa tu , macam terlebih panas daripada hari-hari yang biasa . Tak tahu sebab apa . Mungkin sebab badan aku yang masa tu sangat-sangat lah sejuk atau mungkin hari tu memang panas . Aku tak perasan sangat apa puncanya . Tapi yang aku tahu , masa tu aku ter sangat-sangat lah sedih . Masa tu aku rasa macam bodoh , rasa benci sangat kat 'dia' , marah , sedih , menyesal dan juga perasaan untuk belasah 'dia' . Haih , memang masa tu aku rasa tak menentu sangat - macam orang gila je .

Tapi esoknya tu aku dah boleh gelak macam biasa dah :) Lagipun tak guna nak nangis untuk benda-benda macam tu kan . Aku bangun macam yang Nabil cakapkan [ winkwink ] , aku kuat kan diri aku macam yang Syaidatul ajarkan dan aku fikir positif macam yang Hajar katakan . Ohh , diorang memang tulang besi belakang aku . Tak tahu la macam mana boleh sesat Nabil tu , tapi nasihat dia antara yang paling terkesan pada aku . Terima kasih Nabil , terima kasih Syaidatul dan terima kasih Hajar :)) Korang memang semangat aku . 

Hari ketiga , aku dah boleh mula bercakap dengan 'dia' tu . Semuanya bermula dengan isyarat tangan je ;) Alhamdulillah , aku pun tak nak la memutuskan hubungan silaturahim antara kami selama-lama nya . Dapat dosa je , buat apa kan . Dan Alhamdulillah dia pun masih mahu bercakap dengan aku . Kalau tak memang sah dapat 'ganjaran' di bahu kiri aku ni sebab buat orang marah ^^ Kadang-kadang rasa rindu jugak bila ingat balik memori dulu-dulu kitorang tu [ okk , mmg gedik , maaf (Y) ] . Hahha , whatever .

I , used to think that we , work forever , ever and I used to say ,  never say never 

Semoga aku tak mengalami perkara yang sama pada masa akan datang , amin . Untuk korang yang agak-agak sama kes dengan aku , jom kita sama-sama bangun dan lukis pelangi baru kita sendiri . Yang lebih indah , yang lebih ceria dan berwarna-warni dengan orang-orang yang kita sayangi dan orang-orang yang menyayangi kita seikhlasnya :D Happy wishes from me , xxx .

Uop , extra . Aku keliru . Kenapa aku masih rasa 'benda' tu walaupun dah seminggu ia berlalu . Setiap perlakuan 'dia' aku akan perhati dan automatik otak dan perasaan berkerjasama . Kenapa ? Dan mata , kenapa mata ni harus memerhati susuk tubuh yang langsung tak bererti . Hanya sekadar menambah luka di hati atau sebenarnya aku masih sayang kan 'dia' lagi ??

~Wassalam




No comments:

Post a Comment