Memory


~Assalammualaikum , konnichiwa

Huaa , today's weather is quite windy and gloomy . The internet line is slow too . Errh , frustrating . But , does anyone care ? Nope . So , lets just continue with today's entry ;D I suddenly remembered something from my elementary's school memory a few days ago . I thought it would be interesting to be told here .

Masa tu , aq darjah 3 dan ketika itu merupakan bulan kemerdekaan yang ke-50 kalau tak silap . Sekolah ada buat aktiviti dan pertandingan sempena bulan kemerdekaan tu . Salah satu daripadanya , ialah nyanyian lagu patriotik . Setiap kelas kena hantar satu kumpulan sebagai wakil kelas . Aku join untuk jadi wakil kelas kitorang masa tu , 3 Gemilang :)

Kitorang semua bincang macam mana nak persembahkan lagu yang kitorang dah pilih iaitu Malaysiaku Gemilang . Guru kelas kitorang , Pn. Asni Julaihee , pon ikut bincang sekali . Cikgu Asni laa guru tari kitorang . Beruntung dapat guru tari macam cikgu ;)) Cikgu suruh kitorang pusing-pusing , angkat bendera , duduk berdiri dan banyak lagi laa . Tak tertulis semuanya kat sini :D Kitorang pon berlatih dengan gigih demi kelas tercinta :P Siap tersasul-sasul lirik semua , hahha .

Cikgu pulak dengan rajin dan bersemangatnya , siap tolong buat props pakaian kitorang dengan bantuan anak dia - Kak Wana :) Kitorang tak tau yang cikgu buat semua tu sampai laa hari battle , cewahh . Pertandingannya pagi , jadi kitorang yang aq tak ingat gilirannya ke berapa pergi laa kedek-kedek jumpa cikgu . Tau-tau je da ada selempang Jalur Gemilang . Cikgu tolong siapkan kitorang pagi tu dan bagi sorang satu nasihat dan semangat .

Lepas disiapkan oleh cikgu , kitorang berderet-deret kat tepi pentas tengok kelas lain nyanyi . Berdebar-debar , tak usah cakap laa . Bila tiba giliran kitorang , kitorang "just do it" . Tak fikir apa dah . Semua tersengih kat atas pentas bila tengok budak-budak kat bawah tu terdiam . Tapi bahagian yang paling best adalah ending persembahan kitorang . Kenapa ?

Kitorang buat gimik sikit . Apa gimiknya ? Haa , kitorang berlakon bagai Tugu Negara . Betul-betul weyh . Siap dengan senapang dan bendera besar sebatang tauu . Kau ada ? Hahha :D Aq jadi salah sorang perwira yang terkorban da terbaring kat Tugu Negara tu . Tak tau yang mana ? Haishh , meh aq tunjuk gambar Tugu Negara sikit haa >>

Klik untuk tengok besar-besar
Haa , pilih laa salah sorang yang terbaring tu . Itu laa watak aq ketika gimik tu . Paling tak tahan , kawan-kawan kitorang yang bawak senapang tu siap main tembak-tembak lagi . Ye laa , senapang mainan . Berbunyi laa dia . Terpegun budak-budak kat bawah tu . Kami yang tengah berlakon "gugur di medan perang" ni kena tutup mata . Nak dapat "feel" laa kata kan . Tutup laa mata dalam seminit , pastu terdengar satu dewan tepuk tangan . Muahahhaha , terharu kitorang . Ehem , ehem .. Gimik ni idea kitorang sendiri tauu .

Cikgu pon gembira tengok persembahan kitorang . Lepas da habis tu , kitorang dengan gelojohnya memulangkan props-props cikgu sebab tak sabar nak tengok kelas lain buat persembahan lagi . Tengok punya tengok , akhirnya habis semua pertandingan hari tu . Berdebar lagi kitorang semua ni . Menunggu keputusan "finale" laa katakan , cewahh ;DD Satu demi satu kategori pertandingan diumumkan , tapi tak sampai-sampai jugakk kategori nyanyian berkumpulan . Sengaja je menguji kesabaran kitorang yang hampir lemas dalam debaran ni ;D

Akhirnya , masa yang ditunggu-tunggu tiba jua . Kelas yang menang kategori nyanyian berkumpulan disebut satu persatu oleh MC dengan penuh saspensnya . Apa dia ingat ni rancangan Akademi Fantasia ? Haishh , jenuh menunggu tau tak . Lepas je dia umumkan pemenang tempat ketiga , kitorang ingat kitorang da tak ada harapan lagi da . Semua da buat muka 10 sen . 'Tak ada harapan laa kita ni' 'Macam tak ada je kelas kita' ' Bila kelas  dia nak panggil kelas kita ni' adalah antara dialog kitorang masa tu .

Tiba-tiba , 'Johan pertandingan nyanyian berkumpulan jatuh kepada ... 3 Gemilang !!' . Semua bertukar muka buat muka lolipop , berwarna-warni ceria sekali :DD Muahahha , happy nya masa tu . Ketua kumpulan pon naik laa ke pentas dan menerima hadiah tu sebagai wakil kelas . Kitorang yang kat bawah da terloncat-loncat dengan gembira nya . Cikgu Asni pon kitorang bantai peluk sekali . Sebab ada cikgu tari macam cikgu laa , persembahan kitorang menjadi . Terima kasih cikgu .

Haishh , kenangan ni memang indah laa . Rasanya , tak kan dapat lagi untuk masa depan . Tak kan merasa nak buat macam tu kat sekolah menengah ni punya . Terasa pulak kemanisannya sampai sekarang . Haihh .. :)
Memories never fade
~Wassalam , xoxo

Cuci Mata

~Assalammualaikum , hye
Entri ni aq nak letak gambar je kk . Tak puas hati , komen jea ;)) Mmuahhh .. 




Ye , aq memang suka syok sendiri . Ada masalah ?


Family gathering !! With my beloved cousin and little sister <3

Hate + Love = Have


~Assalammualaikum and hyee

Gong Xi Fa Chai istimewa untuk XinHui , KahKei , HueyLin , JoeLi , MeyChan , ZingYi , AikSeng dan semua kaum cina di Malaysia . Sorry lambat wish ^^" Muahahhaha , err .. 

Satt , nampak tak dua budak kat atas tu :)) Yang lentok-lentok dan malu-malu taik kucing tu . Kk , yang sebelah kanan tu comel , yang sebelah kiri tu 'kacak' , kan ? Alaa , ngaku aje laa . Buat apa sorok-sorok ;)) Err , okk . Whatever . That's not the point . Haa , itu laa demam lama sangat sampai dah naik merapu cakap . Haishh -,-

Kenapa mesti gambar ni ? Sebab gambar ni ada aq dan dia sebagai modelnya ;D Err , [ makin meluat aku dengan budak ni ] Apa kaitannya ? Sabar laa , nak masuk tajuk da laa ni . Okk , gambar ni diambil masa gotong-royong sekolah minggu lepas .. kott . Budak kelas kitorang majoriti da nak balik . 

Thankfully Raihah was there willing to snap that picture for me :)) Thanks , dear . Tak nak aq suruh Nabil yang berdekatan untuk tolong snap kan . Err .. Anyway , entri ni tak ada kaitan dengan cerita di sebalik gambar ni atau cerita masa gotong-royong tu . Entri ni berkaitan dengan dua orang budak kat atas tu je . Dua orang tu sahaja .

Aku mula kenal Nur Zawani binti Ahmad Sandara Lela Putera ni masa tingkatan 1 . Aku sedar akan kewujudan dia sejak sekolah rendah lagi . Macam mana ? Mau tak perasan , setiap kali aq pergi KAFA aq nampak dia jalan laju-laju pergi URESS . Dengan imej comel seorang pelajar sekolah rendah yang innocent tu :) Muahahha

Okk , itu intro sejarah je . Masa tingkatan 1 , aq dengan dia agak rapat jugakk . Nak tau kenapa ? Sebab aq baru kehilangan sahabat sejati sehidup semati aq masa tu . Aq yang tak tahu nak cakap dengan siapa mula laa berbual-bual dengan dia . Kebetulan , kitorang satu meja waktu Sains dulu . Jadi memang agak ngam laa . Lagi satu , aq dan dia sama-sama anak cikgu . Jadi kitorang balik pon jalan laa sama-sama , sorang ke pejabat .. sorang ke bilik guru :)

Tapi , masuk tingkatan 2 . Aq tak tau apa masalah aq entah , aq jadi kurang rapat dan asyik nak cakap buruk je pasal dia . Entah apa laa dosa kau kan . Tak pasal-pasal jadi bahan untuk mulut aq berkata . Anyway , aq memang macam tu kott . Sebab bila kita borak-borak kita okk je kan , kan , kann ? Wani , kann [ wani : ==" ] Hahha , tak apa laa . Layan kan aje aq ni , kk . Pastu , aq ni jahat , kan ? Selalu buat kau nangis . Entah apa masalah aq entah , asyik nak gaduhhh je memanjang , err ..

Dah laa tu , tak pernah teringin nak faham dan memahami . Aq jarang datang kat kau bila kau nangis , moody , sedihh dan sebagainya . Aq sebenarnya tak tau nak pujuk . Aq takut , bila aq pujuk aq akan keluar kan kata-kata yang makin memburukkan keadaan . Kenapa ? Tak tau laa aq nak jawab apa .. Mungkin sebab aq ni kasar orang nya . Jadi mungkin kalau aq memujuk pon aq akan bercakap kasar jugakk nanti , haishh -,-"

Masuk tingkatan 3 , aq dan kau da mula clean and clear sikit . Aq tau kau tau yang aq masa tingkatan 2 macam tu , kan .  Kita pon kejap baik kejap masam-masam , kan . Lagipun , kalau asyik manis memanjang hidup ni .. Muak jugakk , kan . Anyway , yang penting sekarang kita da clear :) Yeayy .. Macam mana laa kau tak nangis layan budak jahat ni kan . Maaf kan aq kk .. Korang yang lain pon maaf kan aq jugakk tau , aq da sememangnya macam ni . Insyallah aq cuba ubah jadi good girl pulak kk . Doa-doakan laa aq ni ;)) Sayangg Wani :3 Sayang korangg jugakk :)
We = Love + Hate = Have
~Wassalam , xoxo

Family



~Assalammualaikum , hye

//Cough .. cough .. err , actually I have no mood to say anything here today because I have sore throat and flu . But , since I have the chance why not , right ? I am going to tell you that I am not very satisfied with myself . I am not focussed enough ! Err , annoying me come again ..

Dissatisfaction is human's nature . It is normal to feel it . I always feel dissatisfaction in me . I am not satisfied with my blog's appearance , my 'tudung' , my health , my bla-bla-bla ... err , too many dissatisfaction don't you think . Okk , whatever .

I only said 'banana fruit to time' [ sorry for the wrong english usage ] , and puff .. magic happened . What kind of magic , I don't know . Maybe it is the Most Powerful's sign . Just , maybe . I don't ask for reactions or actions , I'm just telling cause you've asked . I'm not expecting that :) Really , really .

My father asked me when I came back from school this evening " Why do you look so glum ? " I don't know what answer I should give , so I said " Nothing " . Okk , fine . In the car all the way in town , I just kept silent and seat still . I knew that my father noticed my foolish glum face , so he told me a joke " I did an oral test this morning in a second last form 5 class . I asked to a girl - what is your name , nurhidayah .  how old are you , i'm fine thank you . what do you want to be when you grow up , motor . " Hehhe , pity girl . My father said he acted cool in front of this student . I laugh a bit when he told me this joke . He always knew his daughter better than me myself . Love you dad :*

This night my father asked me again " Why do you still look glum ? " , my answer is just the same " Nothing " . I don't know whether I should tell him or not . I know that he is an open-minded man , but I still feeling not ready yet . Okk , then .. I 'll tell him when I am ready .
L O V E  you , darling . Thanks for your apprehension . Love YOU a thousand time :3
~Wassalam , xoxo