Title ?


~Assalammualaikum , hyee

Err , tak tahu nak bagi tajuk apa . Jadi biar je laa tajuk nya begitu yaa . Sebenar nya , sudah lama terasa nak update blog ni . Tapi , komitmen seorang budak sekolah banyak menuntut pengorbanan masa :) Hehhe . Mm , berbalik pada update kali ni . Minggu ni banyak betul benda telah berlaku yang menggoncang hati ni .

//Isnin
Err , rasa nya tak ada apa-apa yang pelik berlaku . Tak ingat sebenar nya apa yang jadi masa hari tu . Melainkan budak-budak ERT masak memasak ban :D Yum , sedapp . Senang je sebenar nya buat semua tu . Terima kasih Mama Rose [?] sebab ajar kitorang masak ban batu karang tu . Memang superb .

//Selasa
Tak ada apa-apa jugakk yang berlaku rasa nya . Okk-okk jea semua nya .

//Rabu
Ada dua benda penting yang hilang . #1 - Dompet #2 - Pensel cemetot KESAYANGAN !! Dompet yang hilang tu dompet baru lagi . Dalam nya ada laa beberapa ringgit . Err , agak terkilan jugak hilang dompet tu . Puas digodek kereta bapaku , bilik tidurku dan kantin sekolahku . Semua tempat tak ada . Kehilangan pensel tu lagi sadis . Semua tempat yang telah aq nyata kan tu , aq cari banyak-bnyak kali . Haa , nampak tak betapa penting nya pensel tu daripada dompet berisi duit . Mana tak pening aq mencari pensel tu . 'Dia' dah berbakti kat aq sejak daripada darjah 4 lagi . Pensel yang penuh dengan kesan retakan tu jugak laa yang teman aq masuk sekolah menengah . Alat tulis lain mana ada macam tu . Semua nya berganti , kecuali pensel itu . Macam orang tak sihat je mencari pensel tu . Memang terasa hilang bila pensel tu 'missing-in-action' . Nak buat kerja pon tertangguh , haishh . Mm , lagi satu peristiwa hari Rabu ni adalah peristiwa "Cita-cita Saya Nak Jadi Bomba" yang berlaku kat kelas kitorang . Habis semua terpaksa menghidu bahan kimia daripada pemadam api yang 'bocor' tu . Sengal jea .. Nasib baik tak ada apa-apa semua nya .

//Khamis
Kes "Cita-cita Saya Nak Jadi Bomba" semalam berpanjangan ke pihak atasan . Terima kasih diucapkan kepada "Pegawai Bomba" itu . Malas aq nak masuk campur . Aq cuma jadi pendengar setia je . Hari Khamis ni jugak budak-budak ERT masak memasak lagi . Kitorang masak apa pulak ye ? Kali ni kitorang buat kek pelangi . Warna dia dah tak macam pelangi dah . Semua nya main campak je . Hahha , campak-campak pon sedap jugak kek tu . Terima kasih sekali lagi kepada Mama Rose kerana mengajar kami cara untuk memasak kek pelangi . Berebut 'mereka' merasa kek pelangi tu . Hahha :D Nak tau tak ? Hari ni jugak aq jumpa balik dompet yang aq mencari-cari tu . Tempat terjumpa nya objek >> mesin basuh . Pelik tapi benar , aq terlupa nak keluarkan dompet tu daripada seluar yang aq pakai . Nasib baik jumpa balik , Alhamdulillah . Kes kehilangan pensel cemetot tu pulak , selesai pada hari Khamis ni jugak . Tempat terjumpa nya objek >> atas rak kasut . Tempat pelik-pelik aq hilang benda-benda ni kan ;) Hehhe , dah MK ni cuai orang nya . Nak buat macam mana kan ;D

//Jumaat
Tak ada apa-apa . Semua nya Alahmdulillah , okk-okk je ;D
Terima je laa seada nya . Kita kan 'one big happy family' :DD
~Wassalam , 88*

No comments:

Post a Comment