Hiatus Mode


~Assalammualaikum , apa khabar ?

Okk , tujuan aq menaip entri hari ni adalah untuk memberitahu tentang mode Hiatus aq . Yup , korang tak silap baca . Aq dah nak on mode Hiatus aq . Mungkin dalam 45 hari lagi baru kita berjumpa . Perjuangan dah semakin hampir . Jadi aq terpaksa tinggalkan korang kejap . Kena laa berdisiplin sikit kan kalau nak keputusan yang kita hajatkan ;)

Mm , sebelum tu . Aq nak kongsi laa sikit keputusan Percubaan PMR peringkat sekolah aq ni . Sebabkan kitorang masih tak dapat kertas sains lagi , jadi kitorang baru dapat tujuh subjek . Alhamdulillah , semua nya mencapai target yang aq buat . Tapi aq kena juga usaha lagi . Sebab 2/9 nanti akan ada satu lagi percubaan daripada JPNS . Jadi aq mintak kat korang semua yang terbaca entri ni , doakan aq untuk peperiksaan percubaan [ 2/9 ] dan PMR sebenar [ 2/10 ] nanti , ya :DD Terima kasih yang tak terhingga sebab korang dah bagi semangat kat aq untuk buat yang terbaik dan terus membaca entri-entri merepek daripada aq ni . Jangan berhenti follow aq sebab aq sayang korang tauu .

Untuk sesiapa yang seangkatan dengan aq tu , aq doakan yang terbaik untuk korang okk . Buat elok-elok dan dengan hati yang tenang . Setiap orang ada cara yang berbeza , usaha - doa - tawakal . Insyaallah semua nya okk . Aq tak nak bertukat kerjaya dari seorang pelajar kepada seorang pakar motivasi pulak . Jadi , semoga berjaya untuk korang semua ;D

By the way , I'm not going to block all my posts from you . So you are still free to read my blog . I know you're going to miss me while I'm away fighting for my marks ;D 
[ definitely , NOBODY will miss you dumb-dumb ]
~Wassalam , xoxo forever

Another Rotation


~ Assalammualaikum , hola readers

Having a nice holiday , I assume . Well , it's going to be over soon right ? So , why not we share our agony just in case it gets worse . Another rotation of life shall start by the first sunrise tomorrow . Let's pray that it will be nice and easy day for us all .

Okk . Cukup pendahuluan yang merepek-repek tadi . Jadi macam mana persiapan korang nak ke sekolah ? Dah sedia ke belum ? Sejujur nya aq mengaku di sini , aq belum bersedia nak tempuh kelas dan mulakan perjuangan yang tertangguh sebab cuti raya hari tu . Aishh , tapi ini laa kehidupan kita buat masa ni . Bangun setiap hari untuk berjihad menuntut ilmu supaya ilmu itu akan menjadi penyuluh di hari kelak . Mm , puitis pulak ayat aq ni . Sila teruskan membaca . Ini masih blog MK .

Ohh , ye . Raya korang macam mana hari tu , best kan ? Aq baru buka FB tiga hari lepas sebab lama sangat kat kampung , penuh wall dengan macam rupa kawan-kawan dengan baju raya . Semua nya nampak ceria je . Bagus laa macam tu , Alhamdulillah .. Semua nampak comel-comel pakai baju kurung bagai :)

Esok nak sekolah dah . Korang tau tak ? Aq tak sedar pun dah habis cuti dua minggu ni . Nasib baik benda-benda berkaitan sekolah aq dah uruskan awal-awal cuti hari tu . Bersusah-susah dahulu , bersenang-senang kemudian kata orang tua-tua :D Alhamdulillah , nasib baik . Mm , semalam kitorang sekeluarga pergi dua buah kenduri kahwin . Lepas tu terus ke Seremban untuk selesaikan beberapa urusan penting . Dah selesai , kitorang cuci-cuci mata kat Seremban Parade yang rupa-rupa nya sedang dalam proses ubah suai . Kebetulan je pergi situ . Bukan nya nak cari benda penting pun . Jalan punya jalan , mata aq asyik nampak baju yang lawa-lawa je . Tapi malang nya , saiz diorang buat untuk kanak-kanak agak nya . Kecewa je sebab banyak baju bersaiz kecil yang aq minat dan corak nya pun cantik . Geram betul :/ Aishh , bukan rezeki aq nampak nya . Sedih T_T


Mm , katil ni nampak gebu kan ? Nanti aq nak jadikan katil aq gebu macam ni jugak . Semakin lena laa tidur lepas tu . Buat masa ni , katil busuk tu dah memanggil-manggil tuan nya untuk melepak-lepak . Selamat petang . Dan selamat bersekolah semula ;DD

~ Wassalam , xoxo

Tiny Freedom

~Assalammualaikum folks

Ramadan is coming to its end . Feeling a little sad though I have made some improvement compared to last year . Can you believe it ? It's so near to celebrate Raya . Mm , time fly so fast . . I wonder whether I'm going to meet next year's Ramadan and Raya ;DD


See that creature above ? He's a tough man . He left so soon , when I have started to love him . The empty feeling is still there , where his face usually lies . His cute acts , foolishness , playful and innocence kept ringing in my mind . He's still there , inside . RIP . .

The finishing for our PMR trial just now was science paper 2 . It wasn't easy . Yes , no doubt about that . My head almost blow off answering it . HOTS questions as the teachers would say . Thankfully , it's over . For now at least :) I've done my best for this trial , and I hope I'll get the best . So , I'll leave the rest for Allah to be done .

Since I have finished my trial and I have a tiny freedom to check on the internet so I'm going to use it to update my dusty blog after I abandoned it for some time . Yeah well , every students who need to sit for exams will ignore their website once in a while . Including me ;) But I'm not sure what to tell you guys exactly .  I can tell that I'm quite thrilled for the coming Raya and also looking forward to visit my friends during this Raya holiday . But I'm not sure if I actually can . Mum seem so into the idea of staying at our hometown the whole holiday .  Hey , people celebrate once a year . Yeah , so what's the deal . Except that staying hometown with no internet line is just plain boring thing to do for  two full weeks . I really hope that we're going to do something fun during our visit there to keep my boring level zero :) Mm , maybe I'm just being pessimist . I don't know . Seriously , what could you do at a hometown with no more grandparents ?

We're going back to one of my hometown in this week time . Like I said , it may take two long weeks straight without updates from me . So don't be sad guys [ just who gonna miss you , idiot! ] . Besides , you can rest your eyes and minds from my ridiculous , crazy , non-enjoyable  blog updates . So I guess it's quite a good news , right :D Yup , that's nice .

Um , heyy . I think I'm going to relax my mind a bit with some of the enjoyable running man episodes . So , till the next entry . Sayonara ~
During this Raya , please >>
Take care.Enjoy yourself.Don't put on too much weight.Stay handsome and beautiful.Be happy by your family.Don't forget books those who have major examinations this year.Most important,STAY ALIVE.
;D
~Wassalam , xoxo